Wednesday, August 6, 2008

i-Learn & i- Class

Kecanggihan teknologi telah menyebabkan segala-galanya kerja menjadi lebih mudah, terumatanya kepada para pelajar. Ini kerana UiTM telah mengambil inisiatif dengan memperkenalkan sistem i-Learn untuk pelajar full time & i-Class untuk pelajar e-PJJ. Melalui sistem ini pelajar kini boleh mengambil nota, berinteraksi dan mengambil ujian di dalam.

Selama ini saya hanya mencuba 2 perkara saja iaitu memberi nota dan berinteraksi.. Bermula minggu lepas saya telah mencuba perkara yang baru iaitu membuat ujian melalui sistem nie. 'Trial test' dilakukan bertujuan untuk melihat sejauh mana keberkesanan sistem yang saya anggap baru ini.

Sebelum ujian ini dijalankan, segala proses bagaimana untuk menduduki ujian ini telah dimaklumkan. Ada sesetengah pelajar yang bila mendengar akan menduduki ujian melalui sistem ni agak gembira dan ada juga yang berasa takut...

Namun setelah pelajar ini mendudukinya, pelbagai maklumbalas yg diterima.. Kebanyakkan mereka berpendapat senang menggunakan sistem nie, cuma yang tak sanggupnya sebab saya meletakkan had masa. So perasaan 'nervous' sentiasa ada ketika menjawab soalan yang diberikan.. Next week barulah saya akan mengadakan ujian yang sebenarnya dengan menggunakan sistem nie. All the best to all of you.

2 comments:

Amar said...

Terimakasih atas inisiatif puan tu..kami pelajar sedia unutk berinteraksi dan juga ambil test yangdiberikan..cuma please inform early tempoh nak jawab test tu..risau takut terlepas apabila terlalu sibuk dengan kerja...

Doakan semua kawan-kawan saya lulus subjek nie...

jumpa lagi

2005216936 said...

Yes mem, harap test mind mapping better....