Monday, July 14, 2008

Student & Blog

Tak sempat baca surat khabar, menonton berita di TV, kalau beginilah yang terjadi bagaimana nak mengetahui infomasi terkini.. Selalu sangat kita mendengar keluhan tak sempatla baca suratkhabar.. banyak kerjala.. untuk mengelak para pelajar hanya membaca nota-nota kuliah, kelas media bagi semester ini bermula dengan meminta para pelajar menulis dalam blog masing-masing. Mereka diminta berkongsi matlumat yang dibaca dan membuat kajian serba sedikit berkenaan isu yang dipilih dan menulisnya dalam blog mereka. Olahan mestilah kreatif dan menarik dengan memasukkan pandangan dan cadangan mereka berkenaan isu yang dipilh. Selain itu, berita 'hangat' yang dipilih hendaklah salah satunya berkenaan perkembangan sukan dan isu-isu semasa (kecuali isu2 sensitif seperti perkauman, agama, politik dll).

Melalui ruangan sebegini 'diharapkan' ianya dapat membantu pelajar lain mengetahui isu-isu semasa yang terpilih. Satu cabaran buat pelajar - bukan mudah untuk mengutarakan sesuatu isu untuk dijadikan tatapan umum.. tambahan pula mereka diminta memberi pandangan dan pendapat berkenaan isu yang dipilih.. So selamat menulis..

5 comments:

Elizabeth said...

Helo mdm; i will do my best to write a good blogs to you.Hope can score your paper.

kontanG said...

yu

kontanG said...

salam madam~ i will write the best blog for myself and share it to all my friends and other bloggers. actually this thing is very interesting coz we can learn how to publish, review article use our own perspective and idea~ thanks~
wasalam~

sname said...

betul2

wegreentheearth said...

hye puan.
bestnyer ada section blog plak dlm media..
kami dulu tak ada pun