Thursday, May 7, 2009

Demam & MC

Last week kami sekeluarga bercuti balik ke kampung mertua. Mungkin agak jauh perjalanan balik saje ke Shah Alam, kami dua beranak terus tidak sihat. Pagi isnin lagi bangun dari tido terasa badan tak bermaya dan semua sakit-sakit.. mungkin keadaan cuaca yang panas dikampung. So pagi tu terus ke klinik berjumpa dr.. Lama gak menunggu sampai 2 jam.. Memandang saya mengandung , dr cuma bagi ubat yang dinaggap 'selamat' untuk kandungan. Selepas check, dr bagi MC dua hari.. So bercutila selama dua hari di rumah.

Habis je MC, so saya memulakan tugasan seperti biasa. mak oii melambak kerja kena yang perlu dibereskan. Ingatkan semua ok tapi petangnya pula dapat call dari kakak mengata Darwisy demam panas dan asyik merengek je.. Balik kerja terus bawa dia berjumpa dr.. Sian tengok dia.. merah padam muka dan bibir.. mmg nampak tak bermaya. Dr bagi ubat demam, batuk dan selsema. Semalaman kami tak lena tido kerana Darwisy asyik terjaga dan menangis. Risau tengok budak-budak demam takut kejang je..

Hopefully semuanya akan sihat kembali minggu ni. Nampaknya kami dah tak boleh nak berjalan jauh memnadang keadaan saya yang sarat dan anak yang sedang membesar dan makin lasak....

2 comments:

EmBuN PaGi said...

Salam Puan,

Tahniah ye Puan.lama saya tak jumpa puan..last sem je ambil paper puan...sebab paper puan la saya dah pandai blog memblog ni..heheh..Terima Kasih Ye sebab wajibkan kami ada blog..

Cik Zuliana. said...

ala..ciannye darwisy..tak pe kak ecah..mc ni peluang jaga darwisy elok2..n jaga kandungan...insyaAllah jumpe lg..