Thursday, May 21, 2009

Minum Air Gula

Pagi tadi saya dikehendaki minum air gula kali ke 2. kali pertama hari tu resultnya ok. Tapi sebabkan prosedur katanya, saya dikehendaki minum air gula untuk kali ke2 hari ni. Memang menyeksakan... mana tak nya.. air segelas yang diberikan tu sememangnya manis sangat..

Pada sebelah malamnya sebelum pg ke hospital, kita hendaklah berpuasa, dan pagi lagi terus nurse ambil darah dan diminta kita minum air gula tersebut.. Makan dan minum mmg tak boleh sehingga 2 jam selepas minum air gula tersebut. Lepas minum mmg rasa nak termuntah, pening dan macam-macam lagi..

Semua ini disebabkan kejujuran saya melaporkan yang ayah saya ada penyakit kencing manis. Disebabkan ada keturunan so kenala melalui prosedur ini. Tapi walauapa pun mungkin ada hikmahnya dgn apa yg berlaku. waktu mengandungkan Darwisy dulu pun 2 x saya kena minum air gula tersebut, cuma pada zaman itu, air gula yang diberikan taklah sebanyak berbanding prosedur baru kali ini..

9 comments:

nonOn said...

sabar ye kak ecah..pasti nya ape tang Dr. ckp tu baik utk kandungan n kak ecah..insyaAllah semua orang akan faham situasi ni..

ajoy87NF said...

Salam,
Puan ape khabar?
Semoga puan sihat sentiasa dan tak serik untk bwat rawatan lg...
moga2 dmurahkan rezki... amin.
_X's sr113_

aiShaH said...

Tq.. saya sihat je.. u tunggu offer masuk uitm kan?

aiShaH said...

tq nonon... bila nak datang umah

aQu daN SesuAtu said...

salam pauan...
sekarang keadaan kandungan...
macam mana?...
semoga puan dan kandungan..
puan sentiasa berada...
dalam keadaan sihat...
AMIN.....

aQu daN SesuAtu said...

salam puan....
semoga puan dan kandungan...
puan sentiasa dalam...
keadaan sihat selalu...
AMIN...

watch out!!!! said...

assalamualaikum puan
lama tak bertanya kaba
puan x chat ke?
saya x tau nk write ape
apepn,
saya doakan puan baik2 aje.
jmpa next sem.
assalamualaikum.

saYa said...

moga puan n kandungan n famili sihat hendaknya..insyaAllah ..amin.

aiShaH said...

Terima kasih semua.. kandungan so far alhamdulliah.. cuma makin berat so nak berjalan pun cepat rasa letih..